Whangarai

7 mei 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

De ochtend dat we naar het laatste huisje gingen werd ik niet lekker wakker. enorme hoofdpijn en last van mijn maag/darmen. Paracetamol ingenomen en gaan... 3u rijden naar de volgende plaats. zijn we net uit de stad is er een tolweg zonder paaltjes(met radar). vooraf of achteraf kon je betalen. Toch tweifelden wij of dat ging met een huurauto. er was ook een mooie route die 20min langzamer is. We hebben die maar genomen. het was zeker erg mooi, maar omdat het weekend was en mooi weer, was t wel erg druk op deze kustroute. Toch waren we netjes om 1u in het plaatsje. ons huisje is nog een half uur verder. We hadden broodjes mee, dus zijn we na een korte stop doorgereden naar het huisje. in onze gegevens staat namelink niet dar we pas na 3uur mochten komen. Eenmaal de afslag genomen kwamen we op eem lange onverharde weg over een berg heen. Bij de poort van het huisje hoorde we dat we toch om 3u pas mochten komen, maar we waren welkom.

Binnen hebben we verder gelunched(deel al in de auro) en daarna is jeroen boodschappen gaan doen. s Middags nog even de steile weg af naar beneden naar ons privestrand. er waren wel bouwvakkers, want ze waren daar een nieuw huis aan t bouwen. Het was prachtig. lekker over de rotsen geklommen.
Savonds hebbeb we de bbq aangestoken. En buiten gegeten.
er wss op zolder(t was een enorm huis!) een kast vol met speelgoed. Ik maakte de afspraak met de kinderen dat het speelgoed op zolder blijft.

De volgende dag was t zondag. We zijn terug naar de grote stad gereden om in "The Warehouse" te kijken. dat is een reuze winkel met van alles en nog wat. Heerlijk om door heen te lopen. Fietsen, speelgoed, electra, kleding, knutselspullen etc.
Daarna nog naar wat andere winkels en naar de speeltuin.
De dag daarna is jeroen met de kinderen in een kano gaan varen. Thijs vond het erg leuk, maar was na 1 rondje in de baai wel klaar. Fenna was heel snel klaar. ze vond het eng.
maar nog lekker op t strand gespeeld en in t huis... ook nog naar een speeltuin geweest(30min rijden) want ze waren erg aan het ruzieen die middag.

de laatste dag van onze vakantie ontdekten we dat we nog vest veel Nieuw zeelandse Dollars hadden. Die moesten op, dus maar weer naar de grote stad en nu naar het echte centrum. Daar was niet zo heel veel te vinden. dus gelopen naar de haven, want daar was ik de dag ervoor in een heel leuk winkeltje geweest. Met soucveniers, maar niet alles.
De speeltuin was ook naast de haven. Jeroen is de auto gaan halen. Ik bleef met de kindere bij de speeltuin. Daar zag ik ook een winkel met playmobil. We hebben bij vertrek naar nieuw zeeland reclameboekjes van lego en playmobil meegenomen. Die van de lego was snel kwijt, maar die van playmobil hadden we nog steeds. Wel een paar blz kwijt, maar even kijken of ze daar een nieuwe hadden. Ze hadden een kleine andere. Dat vond thijs ook helemaal goed.
De volgende ochtend stond de wekker om 5.30. even ontbijten en daarna de kinderen wakker gemaakt. snel aankleden en in de auto
De avond ervoor tol betaald, dus nu konden we wel over de tolweg. Alles ging zo soepel die dag. We waren zo door de duane enzo.
En nu zijn we alweer thuis. De kinderen waren heel blij om weer hun eigen spullen te zien. ookal waren ze heel moe.

Hierbij is onze reis voorbij. Het was echt geweldig om eens mee te maken. We gaan vast nog eens terug om dingen te doen wat met kleine kinderen niet gaat.