Auckland

4 mei 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen.
Wij zijn opgestaan en snel in de auto. We gaan opweg naar Auckland, maar ik wilde graag naar Hobbiton. De plek waar het dorpje van lord of the rings is opgenomen.
Helaas moesten we bij aankomst ruim eeb uur wachten tot we meekonden met een tour. Het was best druk. Het souvernierwinkeltje was overvol met chinezen. rustig buiten geluncht. Toen kwam eeb touringbus ons halen. het was echt bijzonder. het zicht echt verstopt. De bestuurder reed al snel een hek door, naar een boerderij. dan na 5 min over een heuvel naar rechts enopeens was het daar...
We hadden de buggie meegenomen, want het is niet echt iets voor kinderen. konden wij ook luisteren wat de gids vertelde. Nou de buggie hadden we beter in de auto kunnen laten. de paden waren daar niet echt geschikt voor.

na de tour weer in de bus en in de auto, weer door naar queenstown.
We kwamen daar rond etenstijd aan. snel alles in ons appartement. dan wat eten zoeken. uiteindelijk in het hotel wat gegeten en toen lekker slapen. Ik voel me zelf niet zo goed. ik ben snipverkouden dus maar vroeg naar bed. De volgende dag splitsten we op. Jeroen gaat zeilen op eeb racezeilboot. En ik ga met de kinderen naar de zoo.
Jeroen ging wel mee daarheen en is terug gelopen. Door de parken en langs het water.
Wij lekker optijd de dierentuin in. Ze hebben alle standaard dieren(giraffen, olifanten, tijgers, leeuwen) maar ook dieren vam deze kant van de wereld (kangaroo, kiwi, speciale vogels. En dat midden in t regenwoud. We waren met 2,5u helemaal rond en dan hebben we niet snel gelopen. Het is dus niet groot, maar wat een beleving voor ze.
daarna opzoek naar een supermarkt. Onze navigatie houd ervan om ons door de kleinste straatjes te sturen. We hebben dus heel wat gezien. We moesten er erg om lachen. uiteindelijk geen supermarkt gevonden, dan maar naar het hotel. Daar waren ze net aan t schoonmaken. dat was ook een beleving voor ze. Hebben ze nog niet meegemaakt natuurlijk.
Daar ontdekte ik dat op 50meter afstand een grote supermarkt is. Daar zijn we dus maar even heengegaan. Daarna lekker in bad, want dat hadden we heel lang niet. daarna op de ipad bijkomen en lekker eten. Ze sliepen binnen 10 min.
De volgende ochtend al weer weg naar ons laatste locatie.

1. Paula den Heijer:
    5 mei 2018
    Jullie maken zoveel mee, de tijd vliegt op zo'n manier denk ik.
    Dit is een reis waarvan jullie nog jaren over nagenieten.
    Veel plezier nog !!