Wanaka

14 april 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

De reis naar wanaka was weer 4u. maar door de regen, reden we ook zo goed als in een keer door. Het werdt opeens heel koud. 3 graden maar, en zonder winterjas is dat niet fijn...
We waren dus te vroeg bij de organisatie van het huisjes verhuurbedrijf. We kregen wel de sleutel mee, maar moesten nog een uur wachten, omdat het huisje nog schoongemaakt werd. Na een rondje rijden in het dorpje zagen we een hele grote speeltuin. Dat was dus makkelijk om een uurtje te wachten. Het was ook nog eens prachtig weer en 12graden!
Nog even een ijsje halen en we konden ons huisje in... Nouja huisje.... wat een enorme villa. Met garage! En weer speelgoed. Thijs was dus klaar voor de rest van de middag.
Even de boodschappen opgeruimt en lekker aangerommeld.
De volgende dag begonnen we rustig. Weer in de speeltuin gespeeld, want dat was toch wel erg leuk.
Daarna lunchen thuis en op weg naar een gletcher in de buurt. Wat een avontuur werd dat. eerst een stuk over asfalt, maar opde helft werdt dat omverhard. dat is nog niet zo erg, maar later moesten we door grote gaten met water! de 1e 2 gingen nog wel, maar toen kwam er wel een hele grote... was wel 4m lang en leek ook wel diep. gelukkig kwamen we andere mensen tegen die zeiden dat er lagere autos door heen waren gegaan en dat het dus wel kon. Thijs en ik gingen maar uit de auto... maar het lukte.
De wandeling naar de gletsjer was te ver... dat zagen we al toen we de auto parkeerden, maar we waren niet voor niets heengegaan. Thijs wilde het wel proberen. Gelukkig maar, want het was een geweldige wandeling. Bij de fotos kunnen jullie het zien ;-)
Terug mocht ik rijden... We wisten nu dat het kon.... nou t ging prima...

Er is een groot puzzle museum in Wanaka. Thijs wilde daar graag heen. Gelukkig zijn kinderen onder de 5 nog gratis hier met alles, dus dat scheeld een hoop.
De volgende ochtend zijn we daar heengegaan. Thijs vond het intressant en er waren leuke dingen te zien. Dingen die je hersenen je anders laten zien dan dat ze werkelijk zijn. buiten een hele grote 3d doolhof. We moesten eerst de 4 torens zoeken en daarna t einde. na de 3e waren we het zat. 4e hebben we wel gevonden. daarna was t voor de kinderen genoeg. Ik ben met de kinderen weg gegaan, maar jeroen wilde het halen. Wij zijn nog een keer door het binnendeel gegaan. Daarna de puzzels gedaan die in t cafe op de tafels lagen. en toen was jeroen er ook (ook door de nooduitgang;-))
Smiddags heeft jeroen, op zn eigen snelheid, nog een berg begklommen en wij hebben lekker gespeeld en een kinder dvd gekeken.
Einde van wanaka. morgen alweer naar Tekapo. 2u rijden maar..
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aafje:
    14 april 2018
    Heel leuk om te lezen! Mocht je een keer een gastartikel voor Kids love Travel willen schrijven, lijkt mij heel leuk! Geniet van jullie reis!
  2. Paula den Heijer:
    14 april 2018
    Wat een avonturen beleven jullie, leuk om te lezen hoor ❣️