doubtful sound

6 april 2018 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Om half 7 de wekker... in de vakantie... pff niet mijn ding, maarja hiervoor zeker weten. Dit wordt de enige extra activiteit die we geboekt hebben.
Direct aankleden en ontbijten (incl wagenziektabletten voor mij), kinderen wakker maken en aankleden. eten geven voor onderweg en dan lopen. We moesten om half 8 bij de boot zijn. 300meter van ons huisje af. We waren er (natuurlijk) als 1 van de eerste en moesten toen nog 20min wachten. Het was gelukkig nog droog, dus we liepen nog even naar de openbare wc (die hier heel goed en schoon zijn).
Daarna nog wat rondgehangen en de kinderen maakten al snel contact met andere mensen.
Toen de boot op. Fenna en Thijs stuiterden ervan." ik ben nog nooit op een boot geweest toch mam?" " Fenna ook niet boot weest mam?"
Boven was al snel vol. beneden was het heerlijk rustig. Eerst een half uur varen. de kinderen bleven redelijk rustig, want er waren heel veel regenbogen. De wolken boven de zee worden steeds heftiger en hebben lang geen weerstand van het land. Dan komt nieuw zeeland, wat aan de westkust meteen met hoge bergen begint. De wolken blijven daar dus hangen. wat resulteert in veel regen boven doubtfull sound, maar daarachter gewoon zon! Dus regenbogen. We zijn werkelijk onder 1 regenboog doorgevaren. heel bijzonder vond ik dat.
Na het halve uur varen gingen we een ruim half uur met de bus door het regenwoud. Laat Thijs nou net het thema Jungle hebben gehad op school... hij verwachte dus slangen en tijgers, papagaaien etc... nou niks te zien natuurlijk. Wel vogels en ook een ara, maar niks anders.
Het regende hier al behoorlijk, maar volgens de begelijders was het nog niks. Vlak bij de volgende boot was een brug net een paar dagen geleden weggespoelt, dus ze hadden een tijdelijke loopbrug gemaakt... We mochten er maar 1 voor 1 overheen en wiebelde.. De kinderen moesten we optillen, terwijl die het juist leuk vonden en dus tegenstribbelde, want ze wilde het zelf doen.

Nog 500m met een andere bus door de stromende regen en dan snel de boot in. Nu gingen we als laatste de boot op, dus we zaten weer beneden. Voor mij was dat wel heel fijn..

Dit zou een boottocht van 3u worden. De kinderen kregen een klein zakje met kleurpotloden en een kleurplaat waar Thijs eerst netjes ging kleuren, maar daarna maakte hij er ninja's van en was er zo een uur mee zoet.
Jeroen heb ik bijna niet gezien. Het was zo mooi. Hoge bergen, veel watervallen, maar ook veel golven. Hij vind dat fantastisch al dat natuurgeweld. Nou ik vond 2 tellen buiten wel genoeg. ik heb echt geen zeebenen en zag het vanuit binnen ook goed. Ik werd hier ook niet lekker en had moeite om mn eten binnen te houden.
Halverwege de boottocht zagen we een eilandje met pelsrobben. Een soort zeeleeuwen. Heel mooi om te zien (toch maar even naar buiten).
Thijs vond buiten steeds leuker en ging dus vaker naar zn vader toe die buiten was. Fenna wilde wel tot ze de wind voelde en dook dan snel weer naar binnen. Gelukkig zagen we een doos met speelgoed.
Flinke golven op de terugweg... maar later werdt t rustiger en kon t bij mij ook wat zakken.
Het was een enorm mooie boottocht.

Daarna de weg terug. Fenna en Thijs waren doodop, probeerde wakker te blijven door druk te doen... In de bus heel onhandig. op het laatste half uurtje op de boot hadden we een baby achter ons zitten. voor beide heel fijn. de baby werd afgeleid door onze kinderen en andersom. Wij konden ook nog rustig met zijn ouders praten.

daarna weer de 300 meter naar huis... zo gedaan....
3u waren we weer thuis. lekker gespeeld, optijd gegeten en om 6u lagen ze te slapen. en ik om half 8... morgen weer naar t volgende huisje... bij dunedin

1. Corry:
    7 april 2018
    Wat een avontuur!
  2. Paula den Heijer:
    7 april 2018
    Weer een hoop mee gemaakt zie ik,zeker een heel avontuur, wat zullen jullie ( jij tussen je zee en wagenziekte in) genieten. Maak veel foto's hoor, kunnen jullie thuis nagenieten ! Veel plezier nog !!