lake Taupo

29 april 2018 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Darren was al vroeg bij ons. Hij had een sms gestuurd dat hij op de parkeerplaats stond en of hij naar het huisje mocht komen. Wij zagen dat pas later. We zette de deur open om de koffers alvast naar buiten te doen. Ik hoorde hem zeggen: "Hi Ilse, can i come closer?" dat mocht natuurlijk. "Can I come inside?" dat ook natuurlijk. maar hij vroeg t nog een keer.
Hij heeft ons huisje nog een keer na gekeken bij vertrek en hielp ons hier hiermee, want hij vond ook nog dingen.
We konden netjes om 9u beginnen. op maar de eerste roadtrip op t noordereiland. 4,5 uur te gaan. halverwege een stop bij Een beroemde nerderlandse molen.
We moesten even op darren wachten en we ontmoette toen in de speelhoek van de bieb een jongen (9jaar ofzo) die nederlands sprak. Ik heb een leuk gesprek met hem gehad terwijl hij met thijs speelde. Hij is maori en spreekt 3 talen. maori engels en nederlands. zijn vader is nederlands en werkte als vrijwilliger in dat nederlandse centrum. Die jongen gaat naar een maori school en 1x in de 2 weken op zaterdag naar een nederlandse school in Wellington (2u rijden).

Toen darren er was, is hij nog even in de bieb/museum gaan kijken met jeroen.
Daarna naar de molen. Thijs wilde heel graag naar boven. Hij is nog nooit in een molen geweest.
Daarna door naar aunt susan. Darren zijn moeder. we hebben afgesproken in een restaurant in de buurt van haar woonplaats. Zo hoefde wij niet om te rijden, en hoefde ze geen lunch te regelen.
Wij kregen van Darren en aunt Susan een boek over Nieuw zeeland met een prachtige tekst erin. De kinderen kregen een sticker+plakboek.
Heerlijk gegeten en gesproken over de reis en over mijn familie. We hebben haar foto's van iedereen laten zien.
Daarna maar afscheid genomen. Was toch best moeilijk. Thijs wilde nu ook geen afscheid nemen. Wel een high 5.
Maarja op naar lake Taupo. We zitte ruim onder taupo, dus wat korter dan gedacht gelukkig. Helaas verwachten ze daar de hele tijd dat we er zijn regen. We hopen dat het meevalt...

Na langs "The desert" te zijn geweest (is the gate of mordor opgenomen) is de regen begonnen. Helaas de 3 vulkanen op rij dus niet goed kunnen zien. Later dus maar heen.

Ons huisje was leuk. Zou een mooi uitzicht hebben als t droog zou zijn;-)
Er zou een zwembad bij t huisje zijn. Nouja innt complex. dat was ook wel zo, maar solar heated. Helaas dus heel erg koud. Thijs baalde hier enorm van. En wilde het perse proberen. Nou een andere keer.
De volgende dag regende het nog, maar zonde om niks te doen. Wij googlen naar een korte wandeling in de buurt. Nou die hadden we gevonden. 1 van 20 min. Jeroen zei dat t vlakbij was. dus toen we in de auto zaten en we het in de navigatie zetten was t 47 min! maarja t regende toch... Onderweg was t ineens droog!! Toen we uitstapten ook nog. dus we hebben "Gollums pool" droog kunnen kijken. Het was een mooie (hele korte) wandeling. De kinderen vonden het ook prima om te doen. Bij het water lekker op de rotsen klimmen..

Daarna weer terug in de auto. we zijn nog naar 1 van de vulkanen gereden, maar toen we daar aankwamen regende het al weer behoorlijk en het was al 3 km lopen voor t begin van de vulkaan. Helaas.
eenmaal in t huisje toch maar met de hand t zwembad gevoelt. T was echt koud, maar onze bikkel thijs wilde toch. Nou hij is erin geweest hoor, maar t was echt te koud. Helemaal boos en verdrietig ging hij terug. Er is in de buurt (5min) een thermal pool. Daar gaan we de volgende dag heen.
Dus om kwart voor 10 de volgende ochtend kwamen we daar aan. We zien overal rook opstijgen. Om 10u ging het zwembad pas open, maar er was een wandeling van 20 min, dus die maar evem doen. Nou dat vond thijs wel wat spannend, want water kookte vlak voor hem. alles bubbelde. Je moest dan ook goed op de paden blijven. Fenna zat op onze nekken;-) Was heel mooi en bijzonder om te zien.
Daarna naar t zwembad. het bad wordt opgewarmt door de natuur... Heel bijzonder en ondanks de regen lekker warm. Het eerste half uur waren we de enigen. Was heerlijk om te doen. om half1 weer naar huis en opruimen, want volgende dag naar Rotorua. Ondanks de regen hebben we ons wel vermaakt, maar vanaf de volgende dag verwachten ze weer mooi weer en dan is toch ook wel fijn. Zeker in Rotorua want daar is zoveel te zien! onderweg komen we al langs 2 hoogtepunten, dus die doen we meteen. Het is maar een reis van 1,5 uur.