de vluchten en Hong Kong

1 april 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Om 9u 's ochtends kwam mijn vader ons halen. Eenmaal in voorschoten, kwam ik erachter dat de buggy nog thuis stond. De draagzak, dus ook. Die hadden we namelijk onderin de buggy gedaan... Toch maar ophalen.. Toen maar naar de a4.. daar stond 1u vertraging... gelukkig reden we nog niet de snelweg op... Toch maar weer draaien en via de n44. gelukkig ging dat wel soepel. Lekker begin van de vakantie ;-)

Op schiphol waren we zo achter de douane. De speeltuin gevonen en daar wat meegenomen broodjes eten.

De kinderen waren super zenuwachtig.. ze werder er hyper van. Thijs kreeg ook last van diaree..

In het vliegtuig ging alles eigenlijk wel goed. Ze wilde alleen het avondeten niet eten (kregen we ook om 3u nederlandse tijd. daarna gingen de lampen uit, maarja om 5u waren onze kinderen nog niet moe. Gelukkig kreeg thijs tv en die hoor je dan niet. Fenna is niet zo vam de tv, maar met een beetje spelen ging dat best wel. Uiteindelijk vielen ze toch in slaap en hebben ze 1u kunnen slapen, voordat we weer moesten landen. de 1e 10,5 u zaten erop.

In Hong Kong hadden we een hotelkamer en we konden meteen aansluiten bij het ontbijtbuffet. Dus eerst lekker wat eten en toen toch maar 3uurtjes slapen. Ik had geen besef van tijd meer en mijn telefoon was uitgevallen en leeg. terwijl de opladee in de koffer zat... Gelukkig had jeroen nog wel werkende telefoon.
We hebben na geslapen te hebben de zwemkleding aangedaan en zijn naar het zwembad gegaan. Dat vonden ze erg leuk. Het buitenbad was niet verwarmd, en voelde dus heel koud aan bij 27graden buutentempratuur.

Daarna toch besloten nog even Hong Kong zelf in te gaan.
Het wad 25 min met een trein. dat ging prima. De kinderen zagen voor t eerst hoge bergen en kabelbaantjes. Daarna de echte stad in. T was wel leuk, maar niet heel bijzonder. vooral veel dure winkels en veel mensen die op karton zaten met elkaar spelletjes te spelen. We hebben er een uur rond gelopen. Fenna ook redelijk, maar uiteindelijk viel ze in de draagzak in slaap. Voor thijs was het wel zwaar. hij heeft daar zeker 5km gelopen, want de buggy hadden ze niet teruggegeven in hong kong, terwijl dat wel moest. maarja...

Toen snel terug, dingen weer inpakken op naar het 2e vliegtuig.
Die vlucht ging top. de kinderen waren zo moe dat ze bijna alles hebben geslapen. En wij dus ook redelijk.
Thijs had mog steeds diaree en fenna wilde niks eten. ook het brood van thuis niet..

Ja! we zijn in Nieuw Zeeland!! na jaren wachten zijn we er dan. En nu weer opschieten, want we hebben 2,5 u overstaptijd. we moesten ook onze koffers halen en laten controleren. daarna weer inleveren. blijkbaar ook nog 10min lopen naar een ander deel van het vliegveld. net optijd gehaald... pff hehe.
En toen we net stonden hoorde we dat de vlucht 40min vertraging had. voor niks gehaast.

Laatste vluchtje was nog geen 2u. Een makkie... alleen geen tv.. gelukkig hadden we ook speelgoed mee.
even de auto halen en dan in 7min naar het hotel rijden.