Broad Bay/Dunedin

9 april 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

De reis naar Dunedin maakte we wat langer, omdat de kustroute maat een haalf uur langer zou zijn. We zouden op het zuidelijkste puntje van Nieuw zeeland gaan kijken bij Invercargill. Dat was een hele grote stad zonder sfeer, dus even wat gegeten en nog even zuidelijker gereden. Daarna snel de auto weer in, want nog een lange weg te gaan. Om 4u kwamen we aan in dunedin. Boodschappen gedaan en naar het huisje in Broad Bay. Het ligt op 20 min rijden. Op het schiereiland tegenover Dunedin. We hadden een prachitg uitzicht op de baai vanuit de woonkamer.
Het huisje was groot! 2 verdiepingen. De ingang is boven, met een grote woonkamer, 2 slaapkamers, wc en een keuken. Beneden een grote badkamer, een studeerkamer en master bedroom.
Thijs en Fenna wilde samen in de kinderkamer slapen. Omdat fenna hier op vakantie wat onrustig slaapt zijn wij ook maar boven blijven liggen. We kregen van de eigenaresse te horen dat we om half 8 pinguins konden zien vlak bij. wij de kinderen wakker gehouden. Thijs was helemaal enthausiast. Helaas kwamen we daar aan en was het al voorbij. Het begon om half6!! Door de herfst hier is t elke keer vroeger, want ze komen met zonsondergang aan land. De volgende dag dan maar proberen. Thijs was enorm teleurgesteld. Hij heeft er best lang om getreurd.
Slapen ging bij de kinderen best goed. Ik sliep bijna niet. Enorme regen en een houten huisje, half op een berg.... t kraakte ook nogal vanwege de wind.
Sochtends even in dunedin kijken. moet een mooie stad zijn, gebasseerd op schotland. Er zaten zeker mooie gebouwen tussen, maar de architectuur is hier echt slecht. tot nu toe zien de steden eruit als fabrieksstadjes...
De kinderen liepen goed mee. Fenna wil eigenlijk nooit in de buggie. Soms moest het hier wel.. We zijn nog naar een park gelopen boven op de berg. Hele steile hellingen gehad.
We liepen ook langs een meisjesschool die de Haka aan het oefenen waren buiten. Dit heeft thijs met jeroen bekeken. Eindelijk een echte haka gezien...
Helaas hebben we de ingang van het park niet gevonden, wel een speeltuin...
daarna weer naar het huisje. even rustigaan doen deze middag, want t wordt weer laat... Toen kwam de eigenaar met een tip... er zouden "seals" zijn aan de andere kant van t schiereiland. een paar jonkies en hun moeder. We moesten toch weg voor de pinguins, dan maar wat eerder en daar langs... wat was dat gaaf om te zien. ze waren op 10 meter afstand en waren heerlijk aan het spelen. moeder was wat verder weg, maar kwam snel dichtbij toen wij stopten en uitstapte. Het regende nu best aardig, maar dit moesten de kinderen zien. (fenna kan niet over t randje kijken van t raamkozijn)
Daarna naar de blauwe pinguins. Het waaide windkracht 12, regende een beetje en werd aardig koud. toen we eenmaal naar beneden gingen voor de pinguins was thijs zo enthausiast, maar ook moe, dat hij totaal niet af kon wachten. uiteindelijk zagen we er 5 lopen en ze kwamen vlak bij. Fenna vond t mooi, maar was er al snel klaar mee. Ik ben met ze naar de auto gegaan. Jeroen bleef beneden.
Toen hij naar boven kwam had hij er 34 in totaan gezien. Was heel mooi om te zien.
Daarna sliepen ze snel in hun bed.

Wij gingen ook snel in bed... hopen op een betere nacht.. Dat ging al iets beter. De dag van de Moeraki Boulders. De rede dat de reis ook hierheen ging. Na een reis van 1,5 uur, waren we er dan! Wat was het bijzonder om te zien. Heel bijzonder dat de natuur dit maakt. Helaas is er al veel stuk door de bezoekers.
daarna een lekker broodje gegeten en gedronken in t restaurantje en daarna een echt lunchplek zoeken in de buurt.
Die hadden we gevonden op 15min afstand bij een speeltuin. kinderen waren al snel aan t spelen en wij konden genieten van t uizicht en onze samenspelende kinderen. Want dat gaat steeds beter.
Onderweg kwamen we er achter dat we binnenkort wel moesten tanken. toen 15km later het alarmlichtje aanging, hadden we nog geen benzinestation gevonden.
die was er pas weer in dunedin 25km verder, door de bergen...
gelukkig hebben we het gehaald.
De volgende dag naar Wanaka. onze 4e lokatie in NZ
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Suzan:
    12 april 2018
    Leuk verhaal!! Gaaf he om het echt te zien.
  2. André Pijnaker:
    12 april 2018
    Wat hebben jullie een prachtige vakantie zeg!
  3. Jolanda:
    13 april 2018