kaiteriteri

23 april 2018 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

De reis was vol met regen en zon, dus weer heel veel regenbogen. Sommige heel ver(zoals in nederland) en sommige kon je zowat aanraken! zo laag en dichtbij. je kon de hele boog zien. De 4,5 uur rijden gingen heel goed. het is duidelijk te merken dat de kinderen gewend raken aan het rijden. Van te voren hadden we niet gedacht dat het 4,5 uur zou zijn, want het was maar 326 km. Maar wat voor wegen... alleen maar haarspeldbochten 100 wegen... Wel weer heel mooi.
We kwamen rond etenstijd aan. We hadden wel eten gehaald, maar we zaten boven een restaurant met afhaalbalie. Dus maar wat gehaald. Hoefde we de volgende dag ook niet naar eten te zoeken.
Het is een mooi apartement. Boven de kinderslaapkamer (zonder deur).
Beneden de woonkamer/keuken en 1 slaapkamer. Mooie badkamer met douche.

Eerste nacht heerlijk geslapen. De volgende dag beetje uitgeslapen en toen bedacht dat we wel een boot naar een strand in het abel tasman park. Ze raadde ons aan om naar "Anchorage" beach te gaan. Je kan hiken, maar hoeft niet. En er is een wc. Ook wel handig.
Om half 11 vertrok de boot. De boottocht duurde 45min. Fenna wilde niet. Ze huilde behoorlijk hard. Uiteindelijk vertelde ze dat ze niet weer naar een ander huisje wilde. alle spullen stonden er nog.... Ik vertelde dat we weer terug kwamen om te slapen. Toen was het over. We hebben weer zeeleeuwen zien zwemmen en zonnen. En toen naar t strand.
Rust, zand, zon, verder hebben we niks nodig. Nouja zonnebrand, en een wc zijn ook wel handig;-)
We hebben ons prima vermaakt. Jeroen heeft nog 2 wandelingen gemaakt.
Om half 4 kwam de boot ons weer halen. Daarna snel eten gemaakt en optijd naar bed, we waren enorm moe..
Helaas was t voor fen wat te veel. die was snachts zo overstuur, dat ik haar om 2u maar naast me heb gelegd. helaas was dit erg krap toen ze eenmaal weer sliep. Dus Jeroen of ik naar boven. Omdat fen altijd bij mij wil, ging jeroen wel naar boven. Ik heb toen nig heerlijk geslapen tot half 7. Fenna kwam toen tegen me aanliggen en zei: "goedemorgen mam. jij mijn vriendje" (Onze kinderen hebben nooit bij ons in bed geslapen, dus dit was heel speciaal voor haar)

Jeroen wilde vandaag in Nelson kijken, maar we moeten ook het huisje, de auto en onze spullen opruimen en uitzoeken. Smorgens dus oogesplitst. Ik met de kinderen naar de speeltuin en het strand. Jeroen met muziek aan opruimen.

Om half 12 gingen we naar Nelson. Opzich geen bijzondere stad, maar best leuk. Zowaar een speelgoedwinkel gezien!!
Op een gegeven moment zie ik een hoge trap. dus de jongens eropaf gestuurt. Hoef ik er niet op te klimmen. Nou dat kon ik vergeten, want er zat een park omheen, dus ze kwamen ons weer halen.
Nou dat was maar goed ook. bovenop de berg stond een kerk. Er waren meer toeristen binnen, dus konden wij ook naar binnen. Duidelijk gemaakt dat we zachtjes moesten praten en pet af. Thijs vond het mooi. Het was ook zeker een mooie kerk. Helemaal voorin kon je een kaarsje branden. Ik vroeg aan Thijs of hij dat ook wilde doen. Natuurlijk wilde hij dat wel, maar hij wilde wel weten waarom. Dus ik vertelde dat het was om even extra aan iemand te denken die dood of heel ziek is. Dus hij steekt zijn kaarsje aan en ik vraag aan hem: "voor wie brand jij het kaarsje". Er kwam meteen een antwoord: "voor opa Gerrit."
Fenna wilde natuurlijk ook een kaarsje branden dus die hebben we samen gedaan.

Onderweg nog, voor t eerst, frozen yoghurt gegeten. en toen weer naar de auto.
Thuis nog even naar de speeltuin en restjes opeten. Dan hebben we zo minmogelijk mee op de boot naar het noordereiland. Want we moeten de auto inleveren en aan de andere kant een andere auto halen.
We gaan nu nog de spullen in de auto doen en dan morgen vroeg opweg.

1. Suzan:
    24 april 2018
    meid meid wat een reis leuk hoor. Groetjes daar he! op naar het volgende verhaal!