Rangiora, vlakbij christchurch

17 april 2018 - Rangiora, Nieuw-Zeeland

Een rustige ontspannen reis van 3u ongeveer... we waren vroeg bij christchurch. Daar kwamen we weer een pack en save tegen. meteen dus even boodschappen gedaan. je weet tenslotte nooit wat ze in het dorpje zelf hebben. Ons huisje is nu bij pete's farm. Ik ben geen dierenmens, dus ik was heel benieuwd.
Toen we daar aankwamen vond ik het al fatastisch. wat een heerlijke plek mooi huisje, relaxte eigenaren. speeltoestellen in de tuin... Kon niet mis gaan.. De kinderen gingen meteen op de trampoline af. Wat een lol hadden ze. heerlijk na het uitpakken in de zon naar de kinderen gekeken. Wat heerljk kunnen ze nu spelen samen. Niet altijd natuurljjk ;-)

Om 4u kwam de boer(pete) ons halen voor een rondleiding over de boederij. Ze hebben een aantal alpaca's en 25 schapen. We hebben gezien dat een schaap werd geschoren. Jeroen mocht het schaap zelf ook even vasthouden.
Leuk om eens te zien en voor de kinderen heel leerzaam. Daarna lekker eten en naar bed.

We hebben maar 1 hele dag om hier te besteden, dus de volgende dag gingen we in christchurch kijken en dan eventueel nog naar een wildpark.
In de stad warenner veel wegopbrekingen, waardoor een parkeerplek zoeken een drama was. Bij uitstappen moest fen meteen naar de wc, maar we zaten midden tussen allemaal autozaken. Maar bij de 1e naar binnen en gevraagd. natuurlijk was t geen probleem. Na 5 min lopen kwamen we uit bij de achteringang van de botanic gardens. Dit leek mij echt heel oudbollig, maar toch even kijken. Niks was minder waar. Een fantastisch mooie tuin, met enorme bomen en veel uitdagende wandelpaadjes wat leuk was voor kinderen Aan de andere kant kwamen we een gesloten buitenzwembad tegen en een speeltuin. Een ijsje gegeten en weer terug naar de auto, anders hadden we te weinig tijd in de dierentuin(zo noemen de kinderen het).

Wat een leuk park was dat. Er was maar 1 route... 1 groot rondje die je loopt tussen alle dieren door. Je kon ook voer kopen, dus alle dieren zijn heel tam. We konden heel dicht bij een walibi komen en eendenkuikens liepen naar ons toe.
Thijs heeft ook een ritje op een ezel gemaakt.
We waren om half 5 weer thuis. Broodje hamburger gegeten en in bad en naar bed. Morgen al weer door. Wat jammer dat we al weer weg moeten. Op deze plek voelde ik me het meeste thuis.
Op naar Arthur pass... waar een groot deel van lord of the rings is opgenomen.

1. Paula den Heijer:
    19 april 2018
    Wat een leuke foto's Ilse, ik ben gek op dieren, en op kinderen, dus echt leuke foto's